Share/Save/Bookmark

Klubb- / Temakveld 2. etg. Eidsvoll Amfi kl. 19

  10.11.2015 Kl. 09:04  
Av Rune Nilsson

Meget vellykket temakveld tirsdag 11. november.

Jan Alfred Borgenvik og Kristian Hammer var foreleser over temaene «skadeforebygging og restitusjon samt treningsmetoder og forbedring av teknikk». De 20 fremmøtte fikk mange tips som kan være nyttige å ta med seg inn i treningene framover.

 

  • Styrketrening er viktig. Bruke samme vekt men heller øke antall repetisjoner.
  • Oppvarming ca. 2 km bør skje i rolig tempo og i fellesskap uavhengig av nivå (de som går bør være en egen gruppe). Treningsansvarlig bestemmer tempo.
  • Kan gjerne tøye på kald muskel
  • Ikke tren støl muskel (gå er ok)
  • 48 timers opphold ved stølhet
  • 2 hardøkter i uka er ok. Øk heller lengden
  • Ved intervalltrening øk antall repetisjoner framfor å øke farten
  • Pulstrening og soner ble nøye gjennomgått

 

Løpsteknikk og tips ble gitt (unngå opp og ned samt sidevegs bevegelser). Tenk framdrift og avspenthet


Vis alle nyheter